Objeccions al Programa Electoral de ciu 2004

Amic o amiga:

L'esborrany de programa electoral aprovat al Consell Nacional de ciu dissabte 24 conté, juntament amb moltes propostes positives de protecció a la família, tres propostes que jo considero molt negatives per a la nostra societat: suport a les tècniques de reproducció assistida, equiparació de les parelles de fet al matrimoni i promoció de l'ús del preservatiu entre els adolescents.

Tot i que l'àmbit del meu treball al partit no és la política familiar, vaig demanar la retirada d'aquestes propostes. El diputat Jaume Camps va respondre que per a ell seria un problema de consciència eliminar-les del programa; i una altra companya va expressar que considerava molt important mantenir-les, tot i admetre que no hi ha hagut un debat previ en el si dels partits integrants de la federació. El diputat Josep Sànchez-Llibre, que presentava el document, va concloure deixant entendre que l'esborrany no es corregiria en aquests punts.

Des de la meva posició, vaig expressar que en consciència no podia donar suport a aquestes propostes, tot mantenint el meu suport a la resta del programa electoral. Des de la teva, si ets militant, simpatitzant o votant de ciu, encara ets a temps d'escriure a la direcció dels dos partits i de la Federació per demanar que s'eliminin del programa electoral definitiu. Et poso 1el text, 2un vincle al programa electoral complet i 3algunes adreces. T'aconsello que no argumentis massa, sinó que senzillament expressis el teu rebuig: ja que ni el consens ni l'argumentació racional han estat eines aplicades en aquest cas.

Aquesta carta és pública, així que pots donar-li tota la difusió que vulguis o reenviar-la a qui consideris convenient. Políticament teu,

Pedro Júdez
Conseller Nacional de ciu per l'Agrupació de Sants-Montjuïc

PS: si alguna d'aquestes tres propostes no et sembla massa perversa, digues-m’ho i et convido al debat...

Missatge enviat el 25 gener 2004